Informacions

El dijous 24 de febrer a les 15.15 festa de SAnt JOrdi,desfilada dels dracs pels carrers del poble i festival al pati del centre, us esperem!

Últimes notícies





dilluns, 25 de novembre del 2013

Conèixer els minerals i les roques



Els alumnes de 1r d'ESO de l'Institut Escola Daniel Mangrané fan pràctiques al laboratori amb l'objectiu de conèixer els diferents minerals i roques.
Van començar a estudiar les roques i els minerals fa un mes a la classe de naturals amb la professora Pili Valentín, amb la qual van al laboratori una vegada a la setmana. Fa 2 setmanes, a la meitat del tema, començaren a examinar les mostres de minerals i roques que tenien. Han de classificar-les amb la clau dicotòmica.

Una clau dicotòmica és un conjunt de descripcions breus que permeten identificar l’objecte o l’organisme que es vol classificar, en aquest cas una roca, per mitjà d’opcions successives presentades de dos en dos, de manera que, en cada pas se’n tria una. L’opció elegida en cada pas remet, al seu torn, a altres dues possibilitats, i així successivament, fins a arribar a l’opció que concorda amb les característiques buscades.
Els alumnes han hagut de tocar els diferents minerals o roques buscant-ho a la clau dicotòmica per saber el seu nom i preguntant a la professora les seves característiques. Han analitzat diferents roques i minerals com pot ser l'obsidiana, la calcita guix ortosa i d’altres.
Els minerals els han classificat a classe amb l'escala de Mohs (duresa):
1. Talc
2. Guix
3. Calcita
4. Fluorita
5. Apatita
6. Ortosa
7. Quarts
8. Topazi
9. Corina
10. Diamant

També els han classificat amb els graus de tenacitat:
1. Fràgil: es diu d’aquells minerals que es trenquen en facilitat.
2. Mal·leable: es diu d’aquells minerals que formen lamines en trencar-se.
3. Dúctil: és d’aquells minerals que es poden estirar i acaben formant fils.
4. Elàstic: es diu d’aquells minerals que poden ser deformats però que tornen a la seva forma inicial.
Les roques en canvi les han classificat si són:
1. Roques magmàtiques
2. Roques metamòrfiques
3. Roques sedimentàries
També han estat informant-los de què són les pedres precioses i els seus usos, com per exemple el diamant, que s’utilitzava a la punta d’una gramola per a poder reproduir els sons del disc.
Gràcies a aquest tema, els alumnes han après a dir si un mineral es trencaria amb facilitat si el tirem d’un tercer pis, també com arriben a formar-se les roques i els minerals, i que és una pedra preciosa.
Per a més informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entrades relacionades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...